Ferrari Power - A Scuderia Ferrari rajongói oldala
Tartalom
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főmenü
 
Felipe Massa
 
Fernando Alonso
 
Michael Schumacher
 
Ferrari
 
Forma-1
 
Szabályok

Kivonat a Formula 1™ Világbajnokság sportszabályaiból

Futamok

A Futamokon csak a Technikai Szabályzatban meghatározott Formula 1™-es autók indulhatnak.

Valamennyi Futam zárt nemzetközi verseny.

Mindegyik verseny távja a zöld lámpától, a kockás zászlóig tart; megegyezik annyi teljes kör számával, amennyi éppen csak hogy meghaladja a 305 km-es távot. Ha két óra letelik a tervezett versenytáv megtétele előtt, a vezető versenyzőnek bemutatják a kockás zászlót, amikor áthalad az ellenőrző vonalon (a Vonal) annak a körnek a végén, amely alatt a két óra letelik. A Vonal egyvonalban keresztezi mind a pályát mind a boxutcát.

A Futamok végleges listáját az FIA adja közre minden év január 1. előtt.

Azt a Futamot, melyre kevesebb, mint 12 autó jelentkezett, le lehet mondani.

A Bajnokságban részt vevő valamennyi versenyzőnek, nevezőnek és tisztségviselőnek FIA szuperlicenccel kell rendelkeznie. A versenyzők neve egy évig szerepel a szuperlicenccel rendelkezők listáján.

Pontok

A versenyzők Formula 1™ Világbajnoka címet a legmagasabb pontszámot elért versenyző kapja, figyelembe véve valamennyi ténylegesen megtartott Futamon elért eredményeit.

A konstruktőrök Formula 1™ Világbajnoka címet annak a gyártmánynak ítélik oda, amelyik a legmagasabb pontszámot éri el figyelembe véve a gyártmányonként legfeljebb két autóval elért valamennyi eredményt.

Mindegyik Futamon a következő skála szerint adnak pontokat mind a versenyzőknek, mind a konstruktőröknek:
1. hely: 10 pont
2. hely: 8 pont
3. hely: 6 pont
4. hely: 5 pont
5. hely: 4 pont
6. hely: 3 pont
7. hely: 2 pont
8. hely: 1 pont

Büntetés

A sportfelügyelők a következő három büntetés bármelyikét kiszabhatják a rendkívüli eseményben érintett bármelyik versenyzőre.
a) Áthajtás büntetés. A Versenyzőnek a boxutcába kell hajtania és anélkül, hogy megállna saját boxa előtt, visszaáll a versenybe.
b) Tíz másodperc időbüntetés. A versenyzőnek a boxutcába kell hajtania, megáll a saját boxa előtt legalább tíz másodpercig és aztán visszaáll a versenybe.
c) Tíz rajtrács pozícióval hátrább sorolják a versenyző következő Futamán.

Azonban, ha az a) vagy b) büntetések valamelyikét az utolsó 5 körben, vagy a verseny vége után szükséges kiszabni, a következő bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók, és ekkor 25 másodpercet kell hozzáadni az érintett versenyző versenyidejéhez.

Amennyiben a sportfelügyelők az előzőekben meghatározott, a) vagy b) pont szerinti büntetőidő kiszabása mellett döntenek, a következő eljárást alkalmazzák:
a) A sportfelügyelők írásban értesítik a kiszabott időbüntetésről az érintett csapat egy hivatalos személyét, és meg kell bizonyosodniuk, hogy ez az információ a videó monitorokon is megjelenik.
b) Az érintett versenyző a felügyelők döntésének a monitoron való feltüntetett idejétől számított legfeljebb három teljes kört tehet meg anélkül, hogy a boxutcába behajtana, a „Tíz másodperc időbüntetés” büntetés esetén a saját boxához kell hajtania, és a büntetőidő letöltéséig ott kell tartózkodnia. A büntető idő letöltésére kiálló autón dolgozni nem szabad. Ugyanakkor, amennyiben a motor leáll, azt újra lehet indítani, amikor a büntető idő lejárt.
c) A büntetőidő letöltése után a versenyző újra csatlakozhat a versenyhez.
d) A szabályok bárminemű megsértése, vagy nem teljesítése a versenyző kizárását eredményezi.

Minden versenyző kizárólag egy motort használhat az edzések, valamint a verseny során. Amennyiben szükség van a motor cseréjére, a rajtrácson tíz hellyel kerül hátrébb minden csere alkalmával. Ugyanakkor, ha a cserére az időmérő edzés után kerül sor, az érintett versenyzőnek a rajtrács végéről kell rajtolnia.

A boxutcában a szabadedzések alatt 60 km/h a sebességhatár, ez a verseny hátralévő részében 100 km/h-ra emelkedik. Kivételes körülmények esetén az FIA Formula 1™ Bizottság Állandó Irodája által kiadott más értékű, sebességkorlátozás is lehetséges.

Minden olyan csapatutasítás tilos, mely egy verseny végeredményét befolyásolja.


Szabályváltozások

2006. évi Formula 1™ szabályváltozások

Az időmérőt három részben bonyolítják le: az első negyedórában az összes kocsi a pályán lesz, az öt leglassabb kiesik, és a következő tizenöt percben a maradék tizenöt folytathatja. Az újabb öt leggyengébbnek a végén be kell fejeznie a körözést, és további húsz percben a legjobb tíz folyamatosan mehet. Aki a legjobb időt futja, azé lesz az első kocka. A hivatalos edzés után már nem lehet tankolni, sem kereket cserélni, a versenyt pontosan azzal a géppel kell kezdeni, mint amilyennel befejezték a kvalifikációt.

A FIA kihirdette 2008-as szabálytervezetét

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerda délután hivatalos közleményében fedte fel költségcsökkentő terveit a 2008-as idényre vonatkozóan, miután maga az elnök, Max Mosley is aggodalmát fejezte ki az égbeszökő költségek miatt.

Azok után, hogy több alkalommal is leültek a csapatokkal, illetve az AMD közreműködésével az idei évben egy átfogó közvélemény kutatást végeztek a rajongók körében, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt a célt tűzte ki maga elé, hogy akár egy független csapat is eredményes lehessen a királykategóriában, nem több, mint évi 100 millió dolláros költségvetéssel.

Ennek érdekében az irányító testület mindenképpen tiltólistára szeretné helyezni a drága technológiák alkalmazását, be szeretné vezetni a nagy vitát kavart CDG szárnytopográfiát, fordulatszám szabályozott erőforrásokat, egységes ECU-t, illetve szélesebb slick gumikat kíván alkalmazni a jövőben.

„Az igazi vita a Formula 1™-ben nem a sport irányítása, vagy a FOM által a csapatoknak fizetett pénzösszeg miatt alakult ki, sokkal inkább a költségek egekbe szökése volt a kirobbantója” – mondta Mosley.

„A Világbajnokságot olyan útra kell terelni, hogy az a független csapatoknak se okozzon anyagi nehézséget. Ezzel ellentétben azonban két vagy három nagyvállalat minden pénzt megad azért, hogy megszerezze a bajnoki címet. Ez a hozzáállás hatalmas kárt okoz a sportban, melynek korábban már szemtanúi lehettünk az amerikai IRL sorozatba. Nem szeretnénk, ha ez a Formula 1™-ben megismétlődne.”

„Egy nagyvállalat annyi pénzt költ a Formula 1™-re, mint amennyi éves bevételének a fele. Ez tarthatatlan állapot, melyre a befektetők is egy idő után fel fognak figyelni.”

A technikai szabályzat megváltoztatásán felül a Nemzetközi Automobil Szövetség bízik benne, hogy a sportszabályokon is alakíthatnak majd. Terveik közt szerepet az egy beszállítós rendszer mellett a három versenyhétvégés motorok, a négy versenyhétvégés váltóművek bevezetése, illetve a súlybüntetés azoknak, akik idő előtt új erőforrást és váltót tesznek autójukba.

A Nemzetközi Automobil Szövetség további költségcsökkentő megoldásokat kíván bevezetni a 2009-es idénytől. Ezek között szerepel, hogy egy csapat a szezon során maximum csak kétszer végezhet el komolyabb módosítást karosszériáján, illetve minden versenygépben lennie kell egy energiatároló és hibrid rendszernek.

Az irányító testület a 2008-as idénytől viszont engedélyezni fogja a karosszériák, illetve különféle komponensek adás-vételét, miután érvényét veszti a jelenleg is hatályban lévő Concorde Egyezmény.

A 2008-as főbb szabálymódosítások összefoglalása

- Az olyan új technológiák, melyekkel egy csapat az adott évben előnybe kerülhet, ám azokat a többiek a következő szezonban komoly fejlesztések árán szintén megvalósítják, az adott idény után tiltólistára kerülnek.

Oka: Költségek csökkentése. Ezzel a feltaláló csapat komoly előnyre tehet szert egy évig, ám megakadályozza, hogy a riválisok hatalmas összegeket fordítva a kutatásra, ugyanolyan technológiai szintet érjenek el, és újból visszaálljon a relatíve azonos helyzet.

- A hátsó szárny két részre szakad. Oka: A kutatások igazolták, hogy ezzel nem keletkezik komoly szélárnyék az autók mögött, így a követő autó sokkal jobban tud teljesíteni, mellyel az előzés könnyebben kivitelezhető.

- Olyan változtatások a karosszérián, melyek csökkentik a leszorítóerőt, miközben a légellenállás azonos szinten marad, mellyel elkerülhetik, hogy a kanyarsebesség a későbbi években se haladja meg a 2006-os szintet.

Oka: Biztonság. - A karosszéria első részének oly módon való megváltoztatása, mellyel az autó a forgalomban jobban viselkedik.

Oka: Az előzés elősegítése. - Korlátozás az aerodinamikai kutatás egyes „érdekes” területein.

Oka: Költségek csökkentése. - A minimum súlyhatár 605 kilogrammról 550 kilogrammra csökkentése.

Oka: Kirekeszteni azokat a költségeket, melyeket a csapatok a borzasztóan drága, nagy sűrűségű, egyenként 55kilogrammos ballasztokra költenek, amik szállítása sem jár anyagi veszteség nélkül. Emellett az autók sokkal biztonságosabbak lesznek az extra súly nélkül.

- A csapatokkal való egyeztetés függvényében a motorok 19.000, esetleg 20.000 fordulat/percre korlátozása. Oka: A költségek csökkentése, illetve a Formula közelítése az utcai autóknál használt technológiához.

- Egységes motor- és váltóelektronika bevezetése a Formula 1™-ben. Oka: A költségek csökkentése, a vezetést segítő elektronikai eszközök, mint például a kipörgésgátló betiltása, valamint a FIA azon privilégiuma, hogy figyelemmel kísérheti a motor használatát és a teszteken megtett kilométerek számát.

- Az áttételek minimális sűrűsége 12mm kell legyen. Oka: A költségek csökkentése mellett a robosztusabb, strapabíróbb váltók megjelenése.

- A guminyomás versenyző által való változtatása vezetés közben. Oka: Biztonság, különösen a biztonsági autós periódusok alatt.

- A kerekek maximális átmérője elöl 640mm-re, hátul pedig 710mm-re növelése, míg a maximális szélesség elöl 365mm-re, hátul pedig 460mm-re való növelése slick gumikat alkalmazva. Oka: A mechanikai tapadás növelése, mely valamelyest kompenzálja az aerodinamikai leszorítóerő csökkenését az előzések elősegítése érdekében.

- Csak engedélyezett anyagok felhasználása az autók építésénél. Oka: A költségek csökkentése.

- Az üzemanyagnak legalább az 5.75 százaléka biológiai eredetű kell legyen. Oka: Hogy az üzemanyagok terén is egyre jobban közelítsen a sport a közúti autók technológiájához.

2009

- 2009-től minden egyes csapat maximum két alkalommal változtathat autójának karosszériáján a szezon során. Oka: A költségek csökkentése. Vannak olyan elképzelések is, hogy a 2009-es idénytől bevezetik az energiatároló, és hibrid rendszerek alkalmazását a Formula 1™-ben, ám ezen változtatásokat mindenképpen úgy akarják megoldani, hogy az ne jelentsen többletköltséget a csapatok számára.

A Sportszabályzat változásai

A technikai szabályzatban való változtatások mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a sportszabályokban is módosításokat szeretne elvégezni a 2008-as idényre vonatkozóan. Ezeket a javaslatokat azonban még a 2006. március 22-én ülésező Motorsport Világtanács előtt érvényesíteni kell.

Íme a tartalom:
- 2008-tól csak egy gumiszállító maradhat
- Egy motornak három versenyhétvégét kell kibírnia
- Egy váltóműnek négy versenyhétvégét kell kibírnia
- Súlybüntetés az idő előtti motor-, illetve váltócseréért
- Tesztkorlátozások
- Egy versenyhétvégén maximálisan csapatonként két autó vehető igénybe
- A 2008-as nevezés első, illetve utolsó napjának kihirdetése

A 2008-as Concorde Egyezményből törölnék azokat a megszorításokat, melyek miatt a csapatok nem kereskedhetnek szabadon a karosszériáikkal, illetve az egyéb komponenseikkel.

 

forrás: www.hungaroring.hu

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2006-07-31
 

SF logo

 
Tartalom

20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!